Cum și-au omorât oamenii timpul în pandemie: creștere uriașă pe piața jocurilor pe telefon

de: Ciprian Ioana
24 08. 2020

Pandemia a schimbat multe comportamente, dar a adus și creșteri pentru unele afaceri fără de care oamenii ar fi luat-o, poate, razna acasă. Industria jocurilor pe telefon e una dintre ele.

Restricțiile aduse de pandemie au dus la câteva luni în care, mai mult sau mai puțin, deplasările au fost drastic limitate. Efectul: lumea a petrecut mai mult timp acasă și s-a văzut nevoită să-și omoare cumva timpul. Ai petrecut, cel mai probabil, mult timp pe internet și pe telefon.

În acest context, piaţa jocurilor pe mobil a ajuns la o sumă record de 36,6 miliarde de dolari în primele șase luni ale anului. În primele șase locuri se numără și un joc dezvoltat de români.

Creștere uriașă pe piața jocurilor pe telefon în pandemie

Cheltuielile pentru jocurile pe smartphone au crescut cu 21,2% faţă de primele saşe luni ale anului trecut, la 36,6 miliarde de dolari, atât în App Store, cât și Google Play la nivel mondial. Așa arată estimările companiei Intelligence Tower Store Intelligence.

Spre exemplu, App Store a înregistrat o creștere a cheltuielilor pe acest segment de 22,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, ajungând la 22,2 miliarde de dolari. Veniturile brute generate de jocurile Google Play au atins 14,4 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă un avans de 19%.

Iată cum arată topul jocurilor pe care le-au preferat oamenii în pandemie:

Jocul PUBG Mobile dezvoltat de chinezii de la Tencent a depăşit Honor of Kings şi a devenit jocul cu cele mai mari venituri în prima jumătate a anului, cu 1,3 miliarde de dolari la nivel mondial în App Store și Google Play, incluzând piețele Android ale unor terțe părți din China. Honor of Kings a fost al doilea joc cu cel mai mare câştig (aproximativ 1 miliard de dolari) fără magazinele Android terțe, în creștere cu 24,5%.

Jocul provine, de asemenea, de la Tencent, ceea ce înseamnă că studioul a generat peste 2 miliarde de dolari din cele două jocuri aflate în top.

Monster Strike de la Mixi și-a menținut poziția a treia, la fel ca în primul semestru al anului trecut, generând aproximativ 632 milioane de dolari în prima jumătate a acestui an.  Roblox și Coin Master au încheie Top 5. Roblox a câștigat recent venituri de 1,5 miliarde de dolari, iar Coin Master se apropie de 1 miliard de dolari, acumulând aproximativ 780 milioane dolari venituri brute de la lansarea sa în 2016.

Surpriza e, însă, pe locul 6 – unde se află Candy Crush, joc dezvoltat de compania românească King şi lansat în 2012. Descărcările noi de jocuri mobile au crescut în prima jumătate a anului 2020, totalizând aproximativ 28,5 miliarde de instalări pentru prima dată în App Store și Google Play.

Cifra reprezintă o creștere de 42,5% față de aceeași perioadă din 2019, când au fost înregistrate circa 20 de miliarde de instalări. Descărcările pe Google Play au crescut de aproape 1,5 ori, cu un avans de 46,2% la 22,8 miliarde în S1 2020. De asemenea, download-urile din App Store au crescut cu 29,5%, la 5,7 miliarde de descărcări.